cosMarii jucători de pe piața de retail și a industriei bunurilor de larg consum influențează decisiv cotațiile în imobiliare. De exemplu, deschiderea unui hypermarket într-o anumită zonă a a orașului influențează direct prețurile proprietăților rezidențiale din acea zonă. Mai mult, această influență se extinde și la nivelul terenurilor pentru construcții și altor proprietăți pentru care accesul facil la un hypermarket sau supermarket poate reprezenta un plus de valoare.

De multe ori, mișcările marilor actori din retail și industria bunurilor de larg consum pot genera fie un „boom” imobiliar, fie o perioadă de scădere accentuată, atât a prețurilor, cât și a tranzacțiilor. Tocmai datorită acestei influențe puternice pe care retail-ul o are asupra imobiliarelor, vom începe să-l urmărim mai atent, oferindu-vă în fiecare săptămână o selecție a celor mai importante mișcări de pe aceste două segmente.

Mega Image, cunoscutul lanț bucureștean de supermarketuri se extinde în Capitală prin preluarea celor 20 de magazine ale unui alt lanț local, Angst. Prin această tranzacție, Mega Image își consolidează poziția pe piața de retail din București.

Kaufland, unul dintre cei mai mari retaileri activi pe piața din Români a inaugurat recent cel de-al 94-lea magazin din țară, la București, unde ajunge la șapte unități.

În aceeași notă a investițiilor în vederea extinderii rapide continuă și Lidl. Ultima unitate a lanțului, cea cu numărul 177, a fost deschisă la Eforie Nord. Lidl continuă investițiile în România și creează noi locuri de muncă care se vor adăuga celor aproximativ 3.800 de angajați din structurile românești ale companiei.

Pe plan extern, Auchan, unul dintre cei mai importanți retaileri francezi și-a anunțat retragerea din India pe fondul situației politice care a generat un climat nefavorabil unei dezvoltări sănătoase a afacerilor companiei. În același timp, Metro Group își restrânge activitățile de pe piața din Vietnam, unde și-a vândut operațiunile către grupul tailandez Berli Jucker pentru suma de 655 de milioane de euro.

Surse: Retail-Fmcg.ro și Planet Retail

Articole asemanatoare

Sectorul Retail și FMCG rămâne unul extrem de dinamic și în perio...

În plină perioadă de concedii, marii jucători de pe piața de Retail și FMCG funcționează cu „motoarele turate la maxim”, fac mișcări strategice interesante și se dezvoltă către nișe cu potențial pentru...

Mai multe detalii

Cele mai recente mișcări de pe piața locală de Retail și FMCG ara...

Jucătorii din retail și FMCG sunt într-o permanentă mişcare, adaptându-se condițiilor unei piețe foarte dinamice. Concurența în domeniu este acerbă, iar consolidarea bazelor companiei, în vederea susținerii ...

Mai multe detalii

Cum au încheiat anul 2014 retailerii din România?...

Ultima lună din 2014 a debutat cu pasul către online făcut de lanțul francez de hypermarketuri, Cora. Francezii au lansat în România serviciul coradrive.ro, care propune clienților comenzi online cu livrare la dom...

Mai multe detalii