Retail si FMCG

Ce s-a întâmplat în septembrie în Retail și FMCG?

scris de hitchmosher

26 septembrie 2014

retailLuna septembrie a demonstrat o activitate intensă în segmentul de retail și al bunurilor de larg consum. Cei mai importanți jucători de pe piața internă și internațională au făcut mutări importante pentru a-și asigura un culoar de dezvoltare și de creștere în lunile care urmează. Mișcările din această perioadă reprezintă pregătirea pentru sezonul sărbătorilor de iarnă când acest domeniu cunoaște cea mai aglomerată și mai profitabilă perioadă a anului.

O mișcare importantă vine din partea Carrefour care devine co-proprietar al proiectului ParkLake, unde va desfășura și activități comerciale. În același timp, Billa inaugurează primul magazin din Câmpulung, ajungând la 83 de unități active la nivel național, informează Retail-FMCG.ro

Aceeași publicație vorbește și despre planurile de extindere ale Lidl, care a ajuns la 180 de magazine deschise la nivel național, în timp ce Profi a inaugurat cel de-al 246-lea magazin o dată cu deschiderea unui nou magazin la Brad, în județul Hunedoara. Chiar dacă extinderea celor două lanțuri se desfășoară într-un ritm alert, Mega Image conduce încă detașat cu rețeaua sa de 345 de magazine.

În altă ordine de idei, Lidl duce o politică de expansiune puternică și la nivel european. Conform PlanetRetail.com, lanțul de magazine amenință supremația liderului de pe piața poloneză. În același timp, Carrefour caută susținere pentru dezvoltarea pe piața din Brazilia. După o serie de schimbări administrative și de design ale magazinelor, retailer-ul francez caută un partener puternic pentru a se impune în cadrul uneia dintre cele mai dinamice piețe sud-americane. IKEA își continuă creșterea și în al doilea trimestru din 2014; vânzările globale ale companiei au crescut cu 3% față de perioada similară a anului trecut.

Retail-FMCG a realizat în cursul lunii septembrie un reportaj interesant despre primele semne ale retailului modern din România. Care au fost primii jucători pe piață și care au fost primele lor abordări descoperiți în reportajul publicat pe site.

În FMCG, Farmec își continuă expansiunea internațională prin deschiderea unui nou magazin în Katerini, Grecia, la doar o lună după inaugurarea celui din Salonic.

Din domeniul alimentar, Hochland propune un nou concept pentru clienții săi prin gama Delicii Calde care cuprinde brânzeturi dedicate preparării la cald.

La capitolul „evenimentele lunii”, septembrie a fost o lună foarte încărcată. Forumul Print&Pack-Soluții inovatoare pentru comunicarea la raft a ținut capul de afiș în suita de evenimente. Seria evenimentelor se continuă și în octombrie cu a doua ediție a Romanian Retail Convention.

Articole asemanatoare

Sectorul Retail și FMCG rămâne unul extrem de dinamic și în perio...

În plină perioadă de concedii, marii jucători de pe piața de Retail și FMCG funcționează cu „motoarele turate la maxim”, fac mișcări strategice interesante și se dezvoltă către nișe cu potențial pentru...

Mai multe detalii

Cele mai recente mișcări de pe piața locală de Retail și FMCG ara...

Jucătorii din retail și FMCG sunt într-o permanentă mişcare, adaptându-se condițiilor unei piețe foarte dinamice. Concurența în domeniu este acerbă, iar consolidarea bazelor companiei, în vederea susținerii ...

Mai multe detalii

Cum au încheiat anul 2014 retailerii din România?...

Ultima lună din 2014 a debutat cu pasul către online făcut de lanțul francez de hypermarketuri, Cora. Francezii au lansat în România serviciul coradrive.ro, care propune clienților comenzi online cu livrare la dom...

Mai multe detalii